YKS ÖNCESİ ÖĞRENCİ VE VELİLERİMİZE ÖNERİLER

YKS ÖNCESİ DEĞERLİ ÖĞRENCİLERİMİZ;
*Sınavdan önce zihinsel ve bedensel olarak dinlenmeye özen gösterin. Zihninizi meşgul edebilecek karmaşık olay örgülerinden ya da aşırı fiziksel aktivitelerden uzak durun.
*Günlük rutinimiz olan uyanma, kahvaltı vb. faaliyetlerinize dikkat edin. Sınav sabahı sabah 07 gibi uyanmaya ve sıkı bir kahvaltı yapmaya özen gösterin.
*Sınava gireceğiniz yeri önceden mutlaka görün, nasıl ulaşıldığını ve alternatif yolları öğrenin. Sınav yerinizi daha önceden görmek size daha ciddi bir özgüven katacak. Sınav günü sınav saatinden bir saat önce sınava gireceğiniz yerde olacak şekilde kendinizi ayarlamaya dikkat etmekte fayda olduğunu unutmayın.
*Sınava giriş belgenizi önceden hazırlayın, yanınızdan ayırmayın. Size daha önce teslim etmiş olduğumuz Sınav Giriş Belgelerinizi ve Nüfus cüzdanınızı (T.C. Kimlik) kontrol ederek yerini unutmayacağınız bir alanda muhafaza edin. Her durumda bir problem yaşama ihtimaliniz olursa okulumuzun güvenlik girişinde birer adet yedek Sınav Giriş Belgeniz bırakılacaktır. Sınava girerken doğru Sınav Giriş Belgenizi yanınıza aldığınızdan emin olun (TYT-AYT-YDT). Sınava; Sınav Giriş Belgeniz, T.C. Kimliğiniz ve Küçük bir pet şişe su (Jelatini çıkarılmış) ile giriniz.
*AYT sınavı bilgi içerikli olacağından önemli konular için çok küçük tekrarlar yapabilirsiniz.
*Sınav heyecanını azaltmak için nefes egzersizleri yapabilirsiniz. Her durumda yavaş nefes almak ve yavaş vermek sizi sakinleştirecektir.
*YKS hazırlık sürecinde hepiniz büyük bir özenle ve sabırla emek verdiniz. Hayal ettiğiniz yerde olacağınıza olan inancımız sonsuzdur. Kaleminiz güçlü zihniniz açık olsun. Başarılar dileriz.
YKS ÖNCESİ DEĞERLİ VELİLERİMİZ
* Sınav hakkında olabildiğince konuşmayın. Sınavla ilgili olarak yapılacak her şeyi bugüne kadar, elinden geldiğince zaten yaptığından emin olalım.
* Siz de onunla beraber erkenden yatın. Rutin alışkanlıklarınız ne olursa olsun, sabah 7 civarında kalkıp kahvaltı edecek ve sonrasında sınav için yola çıkacaksınız. Öğrencinin de uykuya geçme ve sabah kalkma arasındaki zamanı iyi geçirmesi için evin içindeki uyum, çocuğun kendisini huzurlu hissetmesi için önemlidir.
* Öğrenci ile tartışmaktan kaçının. Çocuğunuz, sizin gibi yılların tecrübesine sahip olmayabilir, ancak bir birey olarak kendisine ve egosuna en çok değer verdiği yıllarını yaşıyor. Bu akşam ya da yarın, en farklı fikirler ile karşınıza çıksa bile sesinizi yükseltmekten kaçınmak gerekecektir.
* Kıyaslama ile örnekler vererek onu motive etmeye çalışmayın. Bir komşunun ya da kuzenin üstün başarısındaki sırrını son gece çocuğa anlatmak hali hazırda üstün başarı yakalama ihtimali yüksek olan çocuk için dahi “keşke bunu daha önce bilseydim” düşüncesi ile gerginlik yaratabilir. Dolayısıyla bu kıyaslamalar faydadan çok zarar getirebilir.
* Öğrencimiz sınav binasına girmeden önce onu abartılı biçimde uğurlamayın. Herkesin mutluluğunun onun başarısına bağlı olduğu hissi ile sınava giren bir öğrenci, sınav esnasında büyük gerginlikler yaşayabilir. Sınav sorularının rastgele sıralanışı sebebi ile kimi öğrencinin o test içinde yapamayacağı ya da zorlanacağı tüm sorular peş peşe denk gelebilir. Böyle bir durumda yaşamaya başladığı umutsuzluğa bir de ailesinin mutsuzluk sebebi olmak düşüncesi eklenirse, öğrenci gerginlik yaşayabilir. Sakin olmak, elini sıkmak ve sade bir sarılma ile başarılar dilemek yeterlidir.
* Ona kıymetli olduğunu hissettirin. Kaygı ve stres anlarında hayatımızda en güvende hissettiğimiz ve korkularımızı unuttuğumuz yere dönmek isteriz. Anne ya da babamızın sarılması ile o güven ve rahatlama hissine kavuşur, kaygımızdan arınırız. Kaç yaşında olursak olalım, anne ya da babamızın saçımızı okşaması bize iyi gelir. Bu çocuğunuz için de geçerlidir.
Öğrencilerimizle birlikte sizlerde büyük emekler verdiniz; tüm velilerimize çabalarından, ilgilerinden ve özverilerinden dolayı teşekkür ediyor. Öğrencilerimizin hayal ettikleri üniversite ve bölümlerde olmaları temennisiyle çocuklarımızın mutluluğunu paylaşmaktan onur duyacağımızı belirtmek istiyoruz.
Özel SANKO Okulları Psikolojik Danışma ve Rehber Bölümü