Kapat
Fen & Teknoloji
Fen & Teknoloji
//

SANKO’LU ÖĞRENCİLER TÜBİTAK ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI TÜRKİYE FİNALLERİNDE

SANKO’LU ÖĞRENCİLER TÜBİTAK ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI TÜRKİYE FİNALLERİNDE

TÜBİTAK ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI

SANKO ÖĞRENCİLERİ BÖLGE BİRİNCİSİ, İKİNCİSİ VE ÜÇÜNCÜSÜ OLDU

SANKO Okulları öğrencileri, “TÜBİTAK 15’inci Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Bölge Finalleri”nde “Teknolojik Tasarım Kategorisi”nde bölge birinciliği ve bölge ikinciliği, “Kimya Kategorisi”nde bölge ikinciliği, “Yazılım Kategorisi”nde ise bölge üçüncülüğü elde ederek büyük büyük bir başarıya imza attı.

SANKO Ortaokulu 6’ncı sınıf öğrencileri Barış Öztoprak ve Mehmet Tahir Ilgaz, “Teknolojik Tasarım Kategorisi” Giyilebilir Teknolojiler Tematik alanında öğretmenleri Neriman Ersönmez rehberliğinde hazırladığı “Yaşlı ve Hastalar için Düşmeyi Engelleyen Akıllı Yürüteç ve Taban Tasarımı” adlı projeyle bölge birincisi olarak Türkiye finallerine katılma hakkı kazandı.

“Yaşlı ve Hastalar için Düşmeyi Engelleyen Akıllı Yürüteç ve Taban Tasarımı” projesinde; yaşlı ve hasta bireyler tarafından yaygın bir şekilde kullanılan destek yürüteçleri, kullanım hatalarından kaynaklı düşme ve kazalara neden olmaktadır. Bu düşme ve kazaların gerçekleşmeden önce kişinin uyarılması ve kazaların önüne geçilmesi amacıyla geri bildirimli akıllı yürüteç ve taban tasarlandı.

7’nci sınıf öğrencileri Göksu Eralp, Ali Teymur ve İpeksu Bulgan, öğretmenleri Aslı Karagüzel ve Fatih Mehmet Günaydın rehberliğinde “Kimya Kategorisi”nde hazırladığı “Fıstık gibi Beton” adlı proje bölge ikinciliği elde etti.

Öğrenciler projede, Antep fıstığı kabuğunun soyulması sırasında doğaya atık olarak verilen bir maddeyi betonun küflenmesini önlemek için kullandı ve başarılı sonuç alındı.

6’ncı sınıf öğrencileri Duru Kayın ve Baver Mahmud Çalışkan’ın “Teknolojik Tasarım Kategorisi”nde öğretmenleri Yeşim Özzorlar rehberliğinde hazırladığı “Yapay Zeka Destekli SMA Takip Cihazı” adlı proje bölge ikinciliğine değer görüldü.

Öğrenciler projede, SMA hastası çocukların ve evde bakımı zorunlu olan kişilerin nem, sıcaklık ve kapalı alandaki hava kalitesini takip ederek bilgi ve uyarı veren cihaz tasarladı. Ayrıca bu yapay zeka cihaz sayesinde duruş farklılığı ve istenmeyen duruş pozisyonları oluştuğunda hasta yakınlarına sesli uyarı veren sistem de geliştirildi.

7’nci sınıf öğrencileri Ömer Yıldırım ve Güneş İkizceli ise “Yazılım Kategorisi” Yapay Zeka Tematik alanında öğretmenleri Neriman Ersönmez rehberliğinde hazırladığı “Makine Öğrenimi İçeren Temassız Akıllı Otomat” adlı projeyle bölge üçüncüsü oldu.

Toplumsal yaşamın bir gereksinimi olarak kişiler, okullar, hastaneler ve iş yerlerinde gıda bazlı ihtiyaçlarını karşılarken otomat cihazı gibi ortak kullanım alanlarına dokunmak zorunda kalmaktadırlar. Covid-19 pandemisiyle birlikte ortak bir yüzeye temas etmenin bulaş riski açısından ne kadar tehlikeli olduğu gerçeğinden hareket eden öğrenciler, projede, yapay zeka teknolojisini kullanarak yüz ve işaret tanıma modellerini hazırladı ve bu modelleri kullanarak tamamen temassız bir otomat cihazı geliştirdi.

SANKO Okulları Genel Müdürü Fırat Mümtaz Asyalı, ortaokul öğrencilerinin TÜBİTAK 15’nci Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Bölge Yarışması’nda bir birincilik, iki ikincilik ve bir üçüncülük derecesi elde etmelerinin gurunu yaşadıklarını belirterek öğrencilerini ve öğretmenlerini kutladı.

Asyalı, bölge finallerinde birincilik elde ederek Türkiye finallerine katılma hakkı kazanan öğrencilerine başarılar diledi.

Neden
Özel Sanko Okulları?
  • Modern derslikleri, spor alanları, laboratuvarı ve atölyeleri, 
  • Güçlü teknolojik alt yapısı, 
  • Sınıf düzeyi uzman öğretmenlik sistemi, 
  • Nitelikli akademik kadrosu, 
  • Sanat ve Spor alanlarına yetenek ölçeğiyle doğru yönlendirme, 
  • Üst düzey eğitim-öğretim programı 
  • Öğrenmeyi zenginleştirici etkinlikleri, 
  • Üst düzey yabancı dil eğitim-öğretim programı, 
  • Bütün insan yetiştirme amacıyla hazırlanmış ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim programı, 
  • Ve daha birçoğu için…. 
Veli Yorumları
Mehmet Özer

Merhabalar, ben 1-A sınıfından Pelin Özerin babasıyım. Sene başında çocuğumuzu okula gönderme konusunda çok çekingen kalmıştık. Fakat Hülya hanım ile yaptığımız görüşme sonucu.. » Devamını Gör

Mehmet Özer

EYLEM AKINAL

Tıpkı yüz yüze eğitim verir gibi kararlı, istikrarlı ve dahası disiplinli davranan okulumuza teşekkür ederim. 1. sınıf öğrencisi kızımın okul ve okuma hevesi beni hep en heyec.. » Devamını Gör

EYLEM AKINAL

Zeynep Özer

1A sınıfımızın Güzel Yürekli Öğretmeni Sevgi Uğur’a uzaktan eğitimde hissettirdiği sevgisini, her bir çocuğun gelişimine göre yaklaşımını, ders sırasında ve her bir dersin son.. » Devamını Gör

Zeynep Özer

Saime Kutlu Altınbaş

Online okuma yazma nasıl ogretilir diye endişe ederken ikiz çocuklarıma emek, sabır ve birikimleriyle okuma yazmayı öğreten değerli ogretmenleriniz Fatma Sevin ve Baran Fırat .. » Devamını Gör

Saime Kutlu Altınbaş

Seda Karaşişek

Pandemide ilk okul 1. sınıfa başlayan kızım online eğitim ile 2 ay içerisinde okuma yazmayı öğrendi. Öğretmenimiz Sibel Doğan a çok teşekkür ederim. Bu süreçte tecrübesi,sevgi.. » Devamını Gör

Seda Karaşişek

Seda Karaşişek

Pandemi döneminde 1. sınıfa başlayan kızım için çok endişeliydim,okuma yazmayı nasıl öğrenecekleri konusunda tereddütlerim vardı. Ancak öğretmenimiz Sevgi Uğur ve onun deneyim.. » Devamını Gör

Seda Karaşişek

Tanıtım Filmimiz