Yabancı Dil Eğitimi
- İngilizce
SANKO Okulları sürekli değişen dünyaya ayak uydurmada ve çağı yakalamada kendini kanıtladığı gibi eğitime ve dolayısıyla geleceğe yön veren bir kurum olma özelliğini de sürdürmektedir.
Uygulanan sistemde İngilizce eğitiminde anaokulundan lise sona kadar yaş aralığının hedeflerinin net olarak belirlenmesi ve buna bağlı olarak ölçme-değerlendirmenin yapılabilmesi hedeflenmiştir. Bu sistem sadece sonuç odaklı değil, süreci takip eden ve gerektiğinde çözümler sunan bir altyapı da sağlamaktadır.
İngilizce öğretiminde başlangıç noktamız olan ana sınıflarımızda İngilizce öğretiminde Co-Teaching modeli uygulanır. Bu yaklaşımın amacı; öğrencilerin İngilizce ile temas sürelerini artırarak İngilizceyi doğal bir şekilde edinmelerine ortam sağlamaktır.
Co-Teaching modeli bir Türkçe konuşan öğretmen ve bir İngilizce konuşan öğretmenin partner olarak çalışması ile uygulanır. İki öğretmenin iş birliği yaparken, planlarken, öğretirken ve öğrencileri gözlemlerken en iyi öğrenme koşullarını yaratmak için ortak olarak çalışmasına izin veren bir öğrenme yaklaşımıdır.
Dersler, PYP programı kapsamında ve Co-Teaching modeli ile; şarkılar, aktiviteler, oyunlar, görsel, işitsel ve dokunsal materyallerin kullanıldığı etkinliklerle sunulur.
Müzik ve ritim kullanılarak çağrışım yoluyla hatırlama tekniği kullanılır. Öğrendikleri yeni kelimeleri beden diliyle ifade etmelerine uygun ortamlar sağlanır. Ayrıca masalların ve hikayelerin çocukların dünyasında çok önemli bir yer teşkil ettiği bilinen bir gerçektir. Masallar ve hikayeler çocuklara öğretilmek istenen her şeyi dolaylı yoldan ifade etmenin en güzel yoludur. Co-Teaching derslerimizde Türkçe hikayelerin yanı sıra İngilizce hikayeleri kullanarak öğrencilerimizin kelime dağarcığını arttırmayı hedefleriz. Uygulamaların içinde, kullanılan masallarla değerler eğitimi verilir ve yaş aralıklarına uygun karakter analizi gibi çalışmalar da yapılır.
Dijital uygulamaları ve teknolojiyi en etkin şekilde kullanarak öğrencilerimizin sadece sınıf ortamında değil, okul dışında da desteklenmesini teşvik etmekteyiz. Sınıf dışında da sosyal aktiviteler düzenlenmektedir. Amacımız sınıfta öğrenilen kavramlar ve dilin, farklı bir ortam ve durumlarda kullanılmasını sağlamaktır. (Yönergelerle parkuru tamamlamak, hafıza oyunları, ilişkilendirme uygulamaları, vb.)