Yeteneğe Yönelik Etkinliklerimiz
- Yüzme
Yüzme öğrencinin fiziksel gelişiminin sağlam temellere oturmasını sağlayan çok önemli bir etkinliktir. Anasınıflarında öğrencilerimizin eğlenceli ve mutlu olabilecekleri bir ortamda gerçekleşen yüzme dersleri ile 1. sınıfa giden öğrenciler suyu ve su altını tanıyan, suda özgüven kazanmış, yüzmenin ayrıntılarını öğrenmeye hazır hale gelirler.
- Beden Eğitimi
Okulumuzda; beden eğitimi derslerinde, küçük ve büyük kas gruplarını geliştirmeye yönelik çalışmaları içeren koordinasyon temelli öğretim programı uygulanmaktadır. Kendine güven duyma, grupla uyum içinde hareket edebilme, jimnastik ve top alıştırmaları ile öğrencilere ilgili temel beceriler kazandırılır.
- Yaratıcı Drama
Yaratıcı drama etkinlikleri, çeşitli kaynaşma-ısınma çalışmaları, pandomim, rol yapma, doğaçlama, öykü oluşturma, dramatizasyon gibi etkinliklerden oluşur. Drama etkinliği, öğrencilerimizin sözel-dilsel, bedensel-kinestetik, kişiler arası ve içsel zekalarının gelişimine imkan verir, yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir.
- Kodlama
Basit bir ifadeyle, kodlama bir çeşit iletişim kurma yöntemidir. Nasıl insanlar birbirleriyle anlaşabileceği dillerde iletişim kuruyorsa, aynı şekilde insanlarla bilgisayarlar da çeşitli diller aracılığıyla iletişim kurmaktadır. Bu diller programlama dilleri olarak bilinir ve bu diller üzerinde kod yazma işlemine de kodlama denir.
Kodlama derslerimizde ana sınıfından liseye kadar aşamalı olarak devam eden derslerimiz her kademede dört farklı mödül olarak ilerlemektedir. Bilişim teknolojileri, dijital vatandaşlık, kodlama-animasyon ve robotik oyun tasarımı modüllerinden oluşan müfredatımız her kademede düzeye uygun olarak yürütülmektedir. Kodlama dersimizde teknolojiyi doğru kullanan kendi oyunlarını tasarlayıp oynayabilen robotlarla konuşabilen yazılım alanında özgün projeler geliştiren nesiller yetiştiriyoruz. Peki ana sınıfında derslerimiz nasıl ilerliyor bir bakalım.
Kodlama derslerimizde temel kodlama ve algoritma mantığı ile hareket edilmekte olup;• Bilgisayar temel parçalarını tanır,
• Oyun ve oyunlaştırma mantığını kavrar
• Temel kodlama dillerini öğrenir
• Stem çalışmaları ile desteklenir.STEM etkinlikleri; Fen bilimleri, Matematik gibi dersleri ezberden çıkartıp bilgilerin gerçek yaşamda uygulanabilirliği ve analitik düşünme, problem çözme tekniklerinin geliştirilmesi, merak, araştırma, hayal gücü ve yaratıcılık özelliklerinin öne çıkarılmasını sağlar. Öğrenciler, fen bilgisi, matematik ve teknoloji alanlarındaki bilgi ve becerilerini, gerçek hayattaki problemlerini çözmek için kullanacak aktivitelerle geliştiriyorlar. Yani, bireyin öne çıkan temel özelliği öğrencilere, bu dört disiplinden hem günlük yaşamlarında hem de ileride meslek hayatlarında kullanabilecekleri pratiklerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
- Satranç
Satranç; Kendi güç ve yeteneklerini daha iyi tanıyarak, bireysel güç ve yetenekleri açığa çıkarmaya ve bireysel doğru kararlar alabilmeye yardımcı olur. Kişileri düşünen, araştıran, yargılayan varlıklar haline getirir ve yaratıcılıklarında özgür bırakan bir ortam hazırlar.
Bizlerde ana sınıfında satrancın temelinden başlayarak bir sonraki öğrenme ortamını kuvvetlendirmeyi ve tüm bu kazanımlar doğrultusunda bilgi ve becerilerini sergileyebilen çocuklar yetiştirmek hedefinde ilerlemekteyiz. Ana sınıfında satranç dersimizde çocuklarımız;
• Taşları tanır ve simgelerini öğrenir,
• Taşların hareketlerini öğrenir,
• Temel kurallar çerçevesinde satranç maçı yapabilecek düzeyde öğrenim görmektedir.- Görsel Sanatlar
Öğrencilerimizin sanat aracılığı ile duygularını (görsel ve sözlü bir biçimde) dışa vurmalarına rehberlik ederiz. Sanat çalışmaları ile öğrencilerimiz kendini keşfeder ve kendine güvenir. Derslerimizde hayal gücünü kullanarak yeni ürünler oluşturmalarını ve yaptığımız çalışmalarla el-göz koordinasyonunu geliştirirken görsel olgunluğa ulaşmalarını hedefleriz.
- Orff ve Müzik
Müzik eğitimi dersinin amacı, çocuklara veya bireylere müziği sevdirmek, onların yaratıcıklarını geliştirmek, müziğe olan yeteneklerinin gelişimine olanak sağlamaktır. Özellikle küçük yaştaki çocukların ilgilerini çekebilmek için müzikleri oyunlaştırarak vermek, çeşitli müzik aletlerini kullanmalarına olanak sağlamak gerekir. Bu nedenle kurumumuzda müzik eğitimleri “Orff” eğitimini temel alarak düzenlenmiştir.